Kobrado.pl

+48 732 231 031
  • O Kobrado
    • O nas
    • Co robimy
    • Zasady współpracy – przeczytaj zanim zadzwonisz
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
Zapytajo Ofertę
Branding
czwartek, 03 Sierpień 2017 / Published in Branding

Czym jest branding i dlaczego to takie ważne.

Dziś krótko ale na długi temat: branding

Budowanie i rozwijanie marki czyli Branding jest jednym z głównych narzędzi współczesnego marketingu.

Definicja marki
Wg klasyka marketingu Philipa Kotlera marka to nazwa, termin, symbol, wzór lub ich kombinacja, stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub ich grupy i wyróżnienia ich spośród konkurencji.

Powyższa definicja coraz mniej przystaje do realiów współczesnego rynku i konsumenta ponieważ skupia się tylko na wizerunku (nazwa, logo) tymczasem  te elementy marki są bardzo łatwe do skopiowania i przestają wystarczać na zatłoczonym  globalnym rynku. Aktualnie marki koncentrują swoją uwagę głównie na elementach symbolicznych i emocjonalnych, takich jak: skojarzenia z marką, poglądy, postawy, wartości psychologiczne i społeczne.

I tu docieramy do istoty współczesnej marki:

W dziejszym świecie marka jest sumą wszystkich znaczeń, skojarzeń, wartości i emocji jakie branding generuje w umyśle i sercu konsumenta.

Marki tak rozumianej nie da się w sposób bezpośredni stworzyć, zaprojektować czy przebudować ponieważ istnieje ona jedynie w umyśle i sercu konsumenta. W rezultacie współczesny branding to wielowątkowy proces polegający na ciągłym generowaniu precyzyjnie zaplanowanych impulsów (komunikatów) na wielu płaszczyznach jednocześnie (werbalnie, wizualnie, medialnie, emocjonalnie, itp).

Dziś konsument styka się z marką w bardzo wielu punktach (np: poprzez media / PR, reklamy, wygląd i funkcjonalność sklepu, jakość obsługi, opakowanie, atrakcyjność samego produktu / usługi, jakość produktu / usługi, metkę produktu, proces reklamacji, media społecznościowe, blogi i influencerów, itd) i w każdym z tych punktów budowana jest (lub osłabiana) marka.

Przykładowe punkty styku konsumenta z marką w różnych fazach interakcji

Brand experience touch points

Dlatego pierwszym krokiem w procesie budowania marki (brandingu) jest identyfikacja wszystkich punktów styku klienta z marką oraz opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu impulsów tę markę budujących lub wzmacniających.

4 filary współczesnego brandingu:
(opiszemy je w innych wpisach)

  1. produkt / usługa – unikatowe cechy oferty
  2. pozycjonowanie i wyróżnienie marki – usytuowanie marki w umyśle klienta (względem konkurencji, np: Volvo to bezpieczeństwo)
  3. wizerunek marki – nazwa, logo/symbol, slogan, fotografie ale także jakość obsługi i personel, siedziba itp
  4. strategia komunikacji – zaplanowane działania związane z komunikacją marki

 

What you can read next

Fotografia w brandingu czyli od razu widać że to dobra marka,

Recent Posts

  • Fotografia w brandingu czyli od razu widać że to dobra marka,

    W dzisiejszej ultra szybkiej komunikacji obraz ...
  • Strategia komunikacji w biznesie dziś (2017) ?

    Cyfrowa rewolucja zmienia świat z niespotykaną ...

Najnowsze komentarze

    Archives

    • Sierpień 2017
    • Kwiecień 2017

    Categories

    • Branding
    • Fotografia użytkowa
    • Komunikacja i wizerunek
    • Strategie marketingowe

    Meta

    • Zaloguj się
    • Kanał RSS z wpisami
    • Kanał RSS z komentarzami
    • WordPress.org

    Featured Posts

    • Fotografia w brandingu czyli od razu widać że to dobra marka,

      0 comments
    • Strategia komunikacji w biznesie dziś (2017) ?

      0 comments

    Zapytaj o ofertę

    Poniższe informacje są nam potrzebne abyśmy mogli przygotować odpowiednio dopasowaną ofertę

    KOBRADO

    • O Kobrado
    • Co robimy
    • Zasady współpracy
    • Realizacje
    • Blog
    • Kontakt

    NEWSLETTER

    Chętnie poinformujemy Cię o nowych wpisach na blogu i ciekawych akcjach promocyjnych. Max 4-6 razy w roku

    Nie spamujemy. Nie udostępniamy emaili.

    KONTAKT

    kontakt@kobrado.pl

    Polska
    +48 732 231 031
    ul. Mestwina 1
    87-200 Wąbrzeźno
    -
    Niemcy
    +49 163 766 39 63
    Falckensteinstr 38
    10997 Berlin

    Kobrado.pl

    © 2017 Kobrado. All rights reserved.

    TOP